Uniwersytet Zielonogórski
Instytut Neofilologii
Al. Wojska Polskiego 71a
65-762 Zielona Góra
Kampus B, Budynek A-20
https://in.uz.zgora.pl/
Kontakt: prof. UZ dr hab. Leszek Szymański
program
Don’t judge a book by its cover | Nie oceniaj książki po okładce
warsztatonlineKiedy? | 19:00 - 20:00 |
---|---|
Dla kogo? | liceum, dorośli |
Gdzie? | online: Google Classroom (zapisy do 27.11.2024) |
Język | po angielsku |
Prowadzący | Iwona Filipczak |
The presentation is about the book covers which may mislead the potential reader as to the book content. This particular marketing strategy will be discussed in connection to South Asian American fiction, which is often exoticized in this manner with the hope of increasing sales. I would like to focus on how this “exotic” formula misrepresents the fictional themes of the selected novels.
Niniejsza prezentacja dotyczy problemu okładek książkowych, które mogą być zwodnicze dla potencjalnego czytelnika. Ta strategia marketingowa zostanie przedstawiona na podstawie prozy pisarzy amerykańskich południowo-azjatyckiego pochodzenia, która jest ukazywana jako egzotyczna w celu zwiększenia sprzedaży. Chciałabym skupić się na tym, jak eksponowanie „egzotyki” ukrywa prawdziwą tematykę powieści.
Word formation: from duality to productivity | Słowotwórstwo: od podwójnej artykulacji do produktywności
wykładonlineKiedy? | 20:30 - 21:30 |
---|---|
Dla kogo? | liceum |
Gdzie? | online: Google Classroom (zapisy do 27.11.2024) |
Język | po angielsku |
Prowadzący | Marek Kuczyński |
During the online meeting I shall discuss the main theoretical tenets and practical implications of my ongoing project in word-formation. The purpose is to show that, and how, summative knowledge in word formation may actually be utilised for materials development for both productive and receptive dealings with word structure and word meaning.
Podczas wydarzenia omówione zostaną teoretyczne podstawy i implikacje praktyczne trwającego projektu autorskiego z zakresu słowotwórstwa. Zilustrowane zostanie takie całościowe podejście do tej dziedziny, a którego wyprowadzić można metodologię tworzenia materiałów dydaktycznych odnoszących się tak do receptywnych jak i produktywnych aspektów wiedzy słowotwórczej.
„LET ME TAKE YOU ON A MUSIC TRIP” – LIVE LESSON | „Zabiorę Cię w muzyczną podróż” – lekcja otwarta
warsztatstacjonarnieKiedy? | 10:00 - 11:00 |
---|---|
Dla kogo? | liceum |
Gdzie? | stacjonarnie: Al. Wojska Polskiego 71a 65-762 Zielona Góra, Kampus B, Budynek A-20, aula I, 2 grupy po 15 osób |
Język | po polsku |
Prowadzący | dr Urszula Majdańska-Wachowicz |
Warsztat w języku polskim i angielskim.
In this practical session, I will present some pedagogical implications of my doctoral dissertation (Recenzja muzyczna jako gatunek wypowiedzi. Ujęcie kontrastywne - A Contrastive Genre-Based Music Review Study, Zielona Góra 2024). The participants will be taken on a trip to learn about the music department in “Rolling Stone”. Specifically, they will analyse and create headlines, subheadings, images, captions, etc. The tasks will integrate language skills and address matura exam tasks. The activities are suitable for secondary school students. If interested in the topic, be part of this trip.
Podczas warsztatów zaprezentuję implikacje dydaktyczne mojej książki (na bazie rozprawy doktorskiej) pt. Recenzja muzyczna jako gatunek wypowiedzi. Ujęcie kontrastywne, Zielona Góra 2024. Uczestnicy zostaną zabrani w muzyczną podróż, podczas której dowiedzą się, jak wygląda dział recenzji w amerykańskim magazynie „Rolling Stone”, nauczą się analizować i tworzyć nagłówki, planować materiały wizualne, podpisy do zdjęć i wyimki tekstowe itp. A wszystkie te zadania zostaną umiejscowione w kontekście maturalnym. Zajęcia są odpowiednie dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Zapraszam do udziału.
A Contrastive Genre-Based Music Review Study - Some Fun Facts about Polish and American Music Journalism | Recenzja muzyczna w ujęciu porównawczym – kilka ciekawostek na temat polskiego i amerykańskiego dziennikarstwa muzycznego
wyklad/dyskusjaonlineKiedy? | 19:30 - 20:30 |
---|---|
Dla kogo? | bez ograniczeń |
Gdzie? | online: Google Classroom (zapisy do 27.11.2024) |
Język | po polsku |
Prowadzący | dr Urszula Majdańska-Wachowicz |
In this session, I will present selected issues (similarities and differences) on music journalism in Polish and American culture (based on my doctoral dissertation: Recenzja muzyczna jako gatunek wypowiedzi. Ujęcie kontrastywne - A Contrastive Genre-Based Music Review Study, Zielona Góra 2024). Participants will learn what the review departments and music reviews in music and music-related magazines look like. Some practical tasks are guaranteed.
Podczas wystąpienia zaprezentuję wybrane ciekawostki (podobieństwa i różnice) dotyczące dziennikarstwa muzycznego w kulturze polskiej i amerykańskiej (które zawarłam w książce na bazie pracy doktorskiej pt. Recenzja muzyczna jako gatunek wypowiedzi. Ujęcie kontrastywne, Zielona Góra 2024). Uczestnicy dowiedzą się, jak zbudowany jest dział recenzji w magazynach muzycznych i okołomuzycznych oraz co się kryje w strukturze polskich i amerykańskich recenzji muzycznych. Do tego kilka zadań praktycznych dla publiczności.
O gramatyce nie z podręcznika | On non-coursebook grammar
brak miejscwarsztatstacjonarnieKiedy? | 11:15 - 12:15 |
---|---|
Dla kogo? | liceum |
Gdzie? | stacjonarnie: aula I, budynek A-20, al. Wojska Polskiego 71A, Zielona Góra; warsztat dla szkół średnich patronackich |
Język | po polsku |
Prowadzący | Leszek Szymański |
W swoim wystąpieniu chciałbym Wam pokazać, jak, po części, wygląda praca językoznawcy „od kuchni”. Najpierw wyjaśnię, czym zajmuje się językoznawstwo i co z jego badań mają ludzie „spoza branży”. W dalszej części chciałbym podzielić się z Wami moim własnym doświadczeniem z językiem angielskim, którego w szkole nie uczą. Opowiem Wam o tym… dopiero gdy się spotkamy.
In my presentation, I would like to show you what, in a way, a linguist’s work looks like from the inside. I will begin with explaining what linguistics deals with and how people “outside the field” can benefit from it. Then, I would like to share with you what I have experienced with English that is not taught at school. I will tell you about it … once we meet.