Uniwersytet Wrocławski
Instytut Filologii Angielskiej
ul. Kuźnicza 21-22
50-138 Wrocław
https://ifa.uwr.edu.pl
Kontakt: dr Marcin Tereszewski
program
Researching Young People's Voices and Freedom of Expression: From Conceptualization to Impact | Badania nad głosami młodych ludzi i wolnością wypowiedzi: Od koncepcji do wpływu
wykład z premierą na youtubie nocy anglistów onlineKiedy? | 21:00 - 22:00 |
---|---|
Dla kogo? | bez ograniczeń |
Gdzie? | online: YouTube (CLICK TO WATCH) |
Język | po angielsku |
Prowadzący | dr hab. Justyna Deszcz-Tryhubczak, prof. UWr |
This material presents the international interdisciplinary research and education project “Seen and Heard: Young People's Voices and Freedom of Expression”(2023-2026), which aims to initiate a just and inclusive social movement of young people who believe that freedom of expression is a fundamental right for ALL people. The project is being implemented in three countries (Malta, Germany and Poland) and involves working with schools to conduct research with young people aged 12-14. In the video, we briefly discusses the project and share our reflections on our work in it. Link to the project website: https://seenandheardproject.eu.
Niniejszy materiał prezentuje międzynarodowy interdyscyplinarny projekt badawczo-edukacyjny “Seen and Heard: Young People’s Voices and Freedom of Expression”(2023-2026). Cel projektu to zainicjowanie sprawiedliwego i inkluzywnego ruchu społecznego młodych ludzi, którzy wierzą, że wolność wypowiedzi jest podstawowym prawem WSZYSTKICH ludzi. Projekt realizowany jest w (Malta, Niemcy i Polska) i zakłada współpracę ze szkołami, w ramach której są prowadzone badania z udziałem młodych osób w wieku 12-14 lat. W nagraniu omawiamy założenia projektu i podejmujemy wspólną refleksję nad jego przebiegiem. Link do strony projektu: https://seenandheardproject.eu.
Debata: Obecny stan wolności akademickiej | Debate: The current state of academic freedom
debata / debateonlineKiedy? | 20:00 - 21:00 |
---|---|
Dla kogo? | dorośli |
Gdzie? | online: YouTube (CLICK TO WATCH) |
Język | po polsku |
Prowadzący | dr hab. Mateusz Świetlicki, dr hab. Agata Zarzycka, dr Marcin Tereszewski |
Podczas dyskusji wykładowcy oraz studenci z naszego Instytutu wymienią się spostrzeżeniami na temat wolności akademickiej w świetle nowych wyzwań społecznych i kulturowych. Poruszone zostaną tematy takie jak „safe spaces”, ostrzegacze (trigger warnings) oraz konieczność krytycznego spojrzenia na klasyczny kanon lektur.
During the discussion, scholars and students from our Institute will exchange their observations and thoughts concerning academic freedom in light of current cultural and social challenges. Topics under consideration will include “safe spaces,” “trigger warnings,” and the necessity to critically reexamine the classical literary canon.
Jak dobrze znasz klasykę literatury amerykańskiej i kanadyjskiej? | How Well Do You Know American and Canadian Classics?
konkursstacjonarnieKiedy? | 11:00 - 12:00 |
---|---|
Dla kogo? | szkoła podstawowa: klasa 7-8, liceum |
Gdzie? | stacjonarnie: IFA UWr, ul. Kuźnicza 22, zapisy u mgr. Siewierskiego (radosław.siewierski2@uwr.edu.pl) |
Język | po polsku |
Prowadzący | dr hab. Mateusz Świetlicki, dr Katarzyna Sówka-Pietraszewska, mgr Radosław Siewierski, mgr Magdalena Dziurzyńska, lic. Anna Kobylowska |
Pragniemy zaprosić do wzięcia udziału w trzeciej edycji konkursu „How Well Do You Know American and Canadian Classics?” który przygotowali dr hab. Mateusz Świetlicki, dr Katarzyna Sówka-Pietraszewska, mgr Radosław Siewierski, mgr Magdalena Dziurzyńska oraz lic. Anna Kobylowska. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych i średnich i odbędzie się w budynku IFA. W tym roku poświęcony jest amerykańskiej powieści Bridge to Terabithia (1977) Katherine Paterson. Konkurs składa się z dwóch części sprawdzających odpowiednio znajomość słownictwa i struktur gramatycznych występujących w powieści oraz jej treści. Dla laureatów przewidziano atrakcyjne nagrody!
We would like to invite you to participate in the second edition of the competition “How Well Do You Know American and Canadian Classics?", prepared by dr hab. Mateusz Świetlicki, dr Katarzyna Sówka-Pietraszewska, mgr Radosław Siewierski, mgr Magdalena Dziurzyńska, and lic. Anna Kobylowska. This year, the competition is devoted to Katherine Paterson’s Bridge to Terabithia (1977). Directed to elementary and secondary school students, the competition will be held in person. It will check the knowledge of the plot of the novel as well as the vocabulary and grammar present in the text. There will be attractive prizes for the winners!
English czy Polglish – trening wymowy angielskiej dla licealistów | English or Polglish – English pronunciation training for high school students
brak miejscwarsztatstacjonarnieKiedy? | 11:15 - 12:45 |
---|---|
Dla kogo? | szkoła podstawowa: klasa 7-8, liceum |
Gdzie? | stacjonarnie: IFA UWr, Kuźnicza 22, sala 212 |
Język | po polsku |
Prowadzący | dr Małgorzata Jedynak | Dolnośląskie Koło Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego |
Wydarzenie w języku polskim i angielskim.
Warsztat ma formę interaktywną, z licznymi ćwiczeniami praktycznymi oraz materiałami wizualnymi (preferowana grupa do max 16 osób). Warsztat z wymowy języka angielskiego dla młodzieży licealnej ma na celu poprawę umiejętności artykulacyjnych i akcentu uczniów, co pozwoli im na bardziej naturalne efektywne porozumiewanie się w języku angielskim. Program warsztatu obejmuje wprowadzenie do dźwięków języka angielskiego, trening wymowy poszczególnych dźwięków, w tym trudniejszych do wymówienia dla Polaków, naukę poprawnej intonacji, akcentu wyrazowego oraz zdania w języku angielskim, co wpływa na naturalność wymowy. Uczestnicy warsztatu będą mieli również możliwość rozwijania umiejętności rozpoznawania subtelnych różnic w dźwiękach oraz poprawnego ich produkowania i przećwiczenia symulacji sytuacji codziennych używając wymowę w kontekście komunikacyjnym.
The workshop is interactive, with numerous practical exercises and visual materials (preferably a group of up to 16 trainees). The English pronunciation workshop for high school students is designed to improve students' articulation skills and accent, which will allow them to communicate more naturally and effectively in English. The workshop program includes an introduction to the sounds of the English language, training in the pronunciation of individual sounds, including those that are more difficult to pronounce for Poles, learning the correct intonation, word stress and sentences in English, which affects the naturalness of pronunciation. Workshop participants will also have the opportunity to develop the ability to recognize subtle differences in sounds and produce them correctly, and practice simulating everyday situations using pronunciation in a communicative context.